top of page
  • Instagram
  • LinkedIn

Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Psikolojik Danışma ve Rehberlik; bireyin kendini gerçekleştirmesi, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, çevresiyle uyum içerisinde olması, kendini tanıması için bireye sağlanan yardım hizmetlerinin tümüdür.

Bu kapsamda amacımız, öğrencilerin bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimlerini, akademik başarılarını izlemek, sorunların çözümünde öğrencilere, ailelere ve öğretmenlere destek vermek, öğrencilerin kendini tanıyan, ifade edebilen, mutlu, sağlıklı, duyarlı, yaratıcı, farkındalığı yüksek, öğrenmekten zevk alan ve öğrendiklerini hayata uyarlayabilen bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmaktır.

Öğrencilere
Yönelik Çalışmalar.

01

Bireyin Sorun Alanlarına Yönelik Olarak Çeşitli Ölçek, Test ve Envanterler Uygulanması.

Öğrencileri daha yakından tanımak ve etkili bir şekilde destek sağlamak için sorun alanlarını (akademik, sosyal, duygusal) tespit etmeye yönelik  test ve envanterler uygulanır.

02

Okula Uyum / Oryantasyon Çalışmaları.

Öğrencilerin okula uyum süreçlerini kolaylaştırmak, sosyal ve duygusal olarak destek olmak amacıyla gerçekleştirilen çalışmalardır.

03

Bireysel Görüşmeler / Öğrenci Tanıma Çalışmaları.

Bireysel görüşmeler, kişiyi zorlayan her türlü yaşamsal sorunun danışan ile birlikte çözümlenmesi sürecidir.

04

Sınıf Düzeyinde Rehberlik Çalışmaları / Seminerler.

Öğrencilerin yaş dönemlerine ve ihtiyaçlarına uygun olarak akademik, kariyer ve sosyal duygusal gelişim alanlarına yönelik yapılan çalışmalardır.

05

Kariyer Planlama Çalışmaları.

Lise döneminde öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini belirleme amaçlı test, envanter uygulanmasıdır. Öğrenci tanıma çalışmaları ile birlikte öğrencinin ilgi, yetenek ve beklentilerine uygun mesleki karar verme becerisini geliştirme çalışmaları, tercih danışmanlığı kapsamında yurt içi ve yurt dışı üniversite danışmanları ile işbirliği içerisinde yapılan çalışmaları kapsamaktadır.

Ebeveynlere
Yönelik Çalışmalar.

Bireysel Görüşmeler ve
Danışmanlık Çalışmaları

Öğrencinin gelişim sürecinde sosyal, duygusal ve akademik ihtiyaçlarına yönelik randevu yoluyla gerçekleştirilen yüz yüze ve/veya online görüşmelerdir.

Seminerler
 

İhtiyaç duyulan konularda (akademik, sosyal, duygusal) tek veya birkaç oturumluk bilgi paylaşımı şeklinde yüz yüze ya da online seminerlerdir. 

Okullara
Yönelik Çalışmalar.

Öğrencilerin gelişim süreçlerine ilişkin ihtiyaçlarını kapsayacak şekilde, öğretmenlere ve ihtiyaca bağlı olarak okul çalışanlarına yönelik tek oturumluk veya birden fazla oturumu kapsayacak şekilde yapılan bilgilendirici ve yönlendirici çalışmaları (seminer, toplantı, bülten) kapsar. 

Hizmet İçi Eğitim ve
Danışmanlık Çalışmaları

Seminerlerimizin Konu Başlıkları

Tüm Çalışmalarımız Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığın Temeli Olan;

Gizlilik,

Gönüllülük,

Süreklilik,

Kişilik Haklarına Saygı,

Güven,

Bireyin Değerliliği İlkeleri Doğrultusunda Gerçekleştirilir.

Ergenlik Dönemi, Ergenlik Döneminde Gelişen Kişilik Özelliklerinin Akademik Ortama Yansıması.
Sınav Kaygısı Nedir? Ne Değildir? Sınav Kaygısı Yaşayan Çocukların Belirlenmesi ve Okul Ortamında Destekleyici Çalışmalar.
Zorbalık Nedir? Zorbaca Davranışlar Nelerdir? Zorbalığı Önlemede Okul ve Ailenin Rolü.
Öğrenme Şekilleri, Farklı Öğrenme Şekillerine Sahip Öğrencilerin Akademik Ortamda Desteklenmesi.
Gençlerde Riskli Davranışlar / Öğretmen ve Ailenin Önleyici Rolü.
Flört Şiddeti Nedir? Ne Değildir? Okul Ortamında Dikkat Edilmesi Gerekenler.
bottom of page